Amsterdam Dance Event

Amsterdam Dance Event

Motion | Print voor Buma Cultuur

Terralemon ontwerpt toonaangevende campagnebeelden en animaties voor het Amsterdam Dance Event.

Terralemon heeft van 2010 tot en met 2013 de campagne beelden en motion graphics voor het Amsterdam Dance Event ontworpen. Het is voor ons een mooi voorbeeld van hoe je vanuit een heldere storyline en sterke visuals naar een krachtige integratie van motion, campagne, online en social media komt.

De campagne voor 2013 is gebaseerd op connectivity. ADE connect met DJ's en VJ's en publiek en verbindt iedereen met elkaar. Muziek verbindt mensen, met elkaar, met de makers en vormt het fundament voor samen feesten, praten, dansen en het delen van dezelfde (droom) wereld.

De gele netwerklijnen en de supermooie portretten van de DJ's zijn tot een intrigerende serie portretten gesmeed. In de films hebben we gezocht naar een fascinerende ruimtelijke grafische vorm waar we ook in storytelling alle kanten op konden.

De campagne was online te zien maar en in real life te bewonderen op de Ziggo dome, het Rembrandtplein, Schiphol, de Overhoekse Toren en door heel Amsterdam met Felix Meritis als centraal verzamelpunt voor de beste DJ's on the planet.

Campagne 2012 en 2011

In 2012 is het basisidee voor de campagne Licht. De prachtige portretten van Krijn van Noordwijk vormen de bron waarmee we een serie heftige herkenbare weirde idents gemaakt. Het 3D ADE logo zet dit jaar de DJ's in de spotlight.

Naast de clips hebben we in 2012 weer een complete VJkit voor alle clubs gemaakt en de fotoretouches van de DJ's gedaan voor covers, advertenties en peperbussen voor het ADE.

Het ADE of Amsterdam Dance Event is het grootste club festival voor electronische muziek met meer dan 1.700 DJ's/artiesten in de 75 beste clubs in Amsterdam.