ING in de samenleving

ING in de samenleving

Print voor ING

Terralemon heeft in opdracht van ING Corporate Responsibility de brochure ‘ING in Society’ ontworpen. In ING in Society krijgt de lezer op een heldere en sprankelende manier inzicht in het beleid van ING op het gebied van duurzaam ondernemen.

Welcome, take a seat. Met deze woorden opent de brochure en nodigt de lezer uit in dialoog te komen met de ING CR strategie. De ING CR strategie bestaat uit 4 pilaren: business, people, environment, community. Vier pilaren, of beter gezegd poten, maken ook een stoel. Een stoel geeft draagvlak, ondersteuning en ontspanning om bijvoorbeeld een iets te lezen met aandacht. Terralemon ontwikkelde het concept van de stoel tot visuele rode draad door de brochure heen aangevuld met fotografie van ING CR medewerkers zelf. Intern kwam tegelijkertijd de What Matters Most campagne tot stand en deze vond een visuele vertaling in de ‘Orange Hands’ fotografie. CR medewerkers die tonen wat zij het belangrijkst vinden op het gebied van duurzaam ondernemen waarbij een kreet op hun oranje geverfde hand werd geschreven. Het geheel is een sterk visuele en toegankelijke brochure geworden over duurzaam ondernemen bij ING.

Over ING Corporate Responsibility

De afdeling Corporate Responsibility bij ING bestaat uit Chances for Children, Environment en Financial Basics. Chances for Children werkt nauw samen met UNICEF en zet zich in voor het verbeteren van de positie van kinderen wereldwijd. Environment omvat het beleid voor een mindere belasting van het milieu en Financial Basics streeft naar een verbeterde voorlichting van complexe financiële producten.

Terralemon heeft ook de website ‘ING For Something Better’ gerealiseerd. Lees meer