Koersboek Oncologie 2015-2020

Koersboek Oncologie 2015-2020

Identiteit | Online | Print

Het Koersboek is ontwikkeld door de Taskforce Oncologie om de visie uit te rollen voor de ondersteuning en stimulans van comprehensive cancer networks in Nederland. Terralemon heeft boek en site ontworpen en gerealiseerd.

Brief
Terralemon heeft de brochure en de responsive online versie van het Koersboek gerealiseerd. Omdat het Koersboek een gezamenlijk initatief was van de Taskforce Oncologie, welke bestaat uit meerdere partijen, was het essentieel dat het Koersboek een op zichzelf staande look’n feel kreeg. De wens was ook het Koersboek een ‘Hollandse Design’ feel te geven: mooi en afgewogen kleurgebruik, elegante typografie, functioneel en strak.

"Visie, samenwerking, topprestaties, zorgnetwerken.
Daar draait het om bij het Koersboek.
Terralemon heeft al deze begrippen kleurrijk, in beelden met beweging weergegeven.
De tekst leeft daardoor nog meer en tegelijkertijd ontstond een eigen stijl voor de participerende partijen."

Sjon Buijs, senior adviseur communicatie en public affairs NFU

Concept

Omdat het gaat om cancer networks en netwerkvorming hebben we dit doorvertaald naar de vormgeving. Daarbij stelden we ons de vraag: op voor manieren kun je je netwerk visualiseren? We keken naar verschillende type beeldtaal- en vormen - van kleurrijk tot monotoon, abstract tot figuratief.

Concept

Kleurgebruik

Kleurgebruik

Design

Design

Online versie

Responsive versie met een focus op readability.

Online versie