NH

NH

Identiteit | Motion voor NH

NH vroeg ons haar nieuwe merkstrategie te vertalen naar een nieuwe identiteit voor televisie, online en mobiel. We zijn samen met hen trots op het resultaat!

NH is dé publieke regionale omroep van Noord-Holland. NH is een belangrijke sociale verbinder en brengt als belangrijkste nieuwsleverancier mensen bij elkaar. De nieuwe slogan sluit hier op aan: NH. Wij zijn Noord-Holland. De nieuwe zender is 3 maart 2014 vol elan met een nieuwe programmering en een nieuwe huisstijl van start gegaan.

Paul van Gessel, directeur NH: "NH wil meer zijn dan een nieuwszender. We gaan op zoek naar verhalen die mensen echt raken bij een breder publiek.”

Bezoek de site

"We hebben echt een prachtige synergie weten neer te zetten samen met Terralemon. De snelheid en de autoriteit van hun werkwijze heeft prachtig uitgepakt."

Bart Barnas, Hoofdredacteur NH

Onze uitdaging

Voor Terralemon bestond de uitdaging om de merkstrategie te vertalen naar een nieuwe identiteit die op ieder platform er op dezelfde herkenbare manier uitspringt. Ons visueel uitgangspunt vormt de Noordhollandse provincie vol contrasten en uitersten – de metropool Amsterdam maar ook de meer traditionele dorpen. De nuchterheid, nieuwsgierigheid, eigengereidheid en menselijkheid gecombineerd. NH is er voor alle Noord-Hollanders.

Logo en grid

Het logo maakt het verbindende karakter visueel. De kleur borduurt voort op de herkenbare blauwe kleur van NH. Het is een ruimtelijke vorm geworden, een combinatie van 2 werelden die elkaar aftasten. Een lint. Scherp, speels en verrassend. Het NH beeldmerk vormt vervolgens weer de basis van de nieuwe pijlers van de zender: nieuws, sport, misdaad, ontspanning en cultuur. Het abstracte grid in de achtergrond verbeeldt de rust van wolkenluchten en het zeewater op een mooie zomerdag.

Het programmapakket van NH is een aantrekkelijke mix van nieuws, sport en cultuur, waarin iedere kijker, luisteraar en websurfer wel iets van de provincie herkent. In de idents hebben we dat verbeeld door portretten van Noord-Hollanders, mensen die we tegenkwamen in de provincie zelf.

Naast de on air en online rebranding is de nieuwe stijl ook doorvertaald in nieuw briefpapier, visitekaartjes, autobestickering, event banners, backdrops en hebben we de stramienen voor advertenties ontwikkeld.

Logo en grid

Online, mobiel en app

De site, de app en de diverse social media pagina’s hebben een make-over gekregen in de nieuwe stijl. Alle online kanalen zijn nu eenduidig in hun uitstraling. De complete iconen set inclusief alle weericonen zijn flink opgefrist.

Online, mobiel en app

Stijlgids

In de stijlgids voor NH hebben we de richtlijnen in het gebruik van het logo, lettertypen, kleur, fotografie op print, televisie en online beschreven. Zo zorgen we er voor dat op ieder communicatiemiddel de visuele identiteit correct en consistent uitgevoerd wordt. Zo kunnen we met z'n allen de succesvolle visuele identiteit en het merk bewaken en blijft NH herkenbaar voor z'n publiek.

Stijlgids

Schimmer Music Productions
Voor de audiovormgeving zijn we een samenwerking met Schimmer Music Productions aangegaan die weer prachtig werk hebben geleverd in de vorm van een compleet nieuw jinglepakket en de audiovormgeving voor televisie.